کیف پول الکترونیکی

کیف پول الکترونیکی

کیف پول الکترونیکی

کیف پول الکترونیکی

کیف پول الکترونیکی از جمله سرویس های آنلاین می باشد که با کمک آن قادر خواهید بود انواع تراکنش های اینترنتی از قبیل خریداری بسته اینترنت، خریداری شارژ و پرداخت قبوض را با استفاده از موبایل یا لپ تاپ، به راحتی انجام دهید. تفاوتی که کیف پول الکترونیک با کیف پول معمولی دارد این است که در عوض اسکناس، دربردارنده اعتبار الکترونیکی می باشد.

کیف پول الکترونیکی شامل مزیت های زیادی از جمله استفاده راحت و آسان، امکان دسترسی به سایر کارت ها، برقراری امنیت بیشتر، قابل استفاده در خریدهای آنلاین، امکان مدیریت بهتر بودجه و … است.

پول الکترونیک چیست؟

با پیشرفت علم و دانش و همچنین استفاده از کامپیوتر و گوشی موبایل، استفاده از پول به صورت اسکناس رو به کاهش است به گونه ای که امروزه اکثر تبادلات به شکل الکترونیکی می باشد. گفتنی است که در کشورهایی همچون ایالات متحده حدود 80 درصد از تبادلاتی که انجام می شود، به صورت الکترونیکی بوده و هر چه تکنولوژی در تبادلات بانکی بیشتر به کار رود به همان میزان، کیف پول الکترونیکی نیز نقش پررنگ تری پیدا می کند.

دلار وب مانی

وب مانی از جمله سیستم ‌های مالی بین المللی می باشد که ایرانیان نیز می توانند از آن استفاده نمایند. افتتاح حساب وب مانی کار ساده ای بوده و افراد قادرند به آسانی در وب سایت وب مانی برای خود یک اکانت ایجاد کنند و با خریداری دلار وبمانی آن را شارژ نمایند.

دلار پرفکت مانی

پرفکت مانی همچون وب مانی و … جزو سیستم های انتقال مالی بین المللی می باشد. بعد از ایجاد حساب پرفکت مانی به آسانی قادر خواهید بود به داد و ستد بپردازید.

دلار اسکریل

اسکریل یک روش آسان جهت انتقال و برداشت وجه می باشد با ذکر این نکته که کارمزد بالایی دارد به این دلیل که بدون هر گونه محدودیتی قادر خواهید بود هر مبلغی را به صورت آنلاین یا حساب بانکی انتقال دهید. با کمک این سرویس می توانید ارز را به ۴۰ نوع ارز دیگر تبدیل نمایید. اسکریل همچون پی پال یک روش امن جهت انتقال وجه بوده به خصوص برای اشخاصی که به تازگی از روش های آنلاین به منظور انتقال استفاده می نمایند.

دلار پی پال

پی پال جزو بهترین سیستم‌ های پرداخت آنلاین دنیا می باشد که انتقال و دریافت وجه از هر نقطه ای از جهان را امکان پذیر کرده است. تراکنش ‌های بین ‌المللی و همچنین خریدهای اینترنتی با استفاده از این سیستم قابل انجام است. با استفاده از این سیستم به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه مبلغی را ارسال و یا دریافت نمایید. چنان چه شما نیز به خدمات این سیستم نیاز دارید، در ابتدا بایستی یک حساب پی پال به صورت وریفای شده برای خود ایجاد نمایید.

راهنمای ساخت کیف پول الکترونیکی

برای ساخت کیف پول الکترونیکی باید توجه داشت که برنامه مربوطه در نسخه دسکتاپ، اندروید و IOS نیز در دسترس باشد. شما باید از برنامه ای جهت ساخت کیف پول الکترونیکی خود استفاده کنید که یک کلید خصوصی بر روی دستگاه‌ شما ذخیره کند و بتوانید آن را رمزگذاری کنید تا خطر کمتری، کیف پول‌ شما را تهدید کند. کیف پول موردنظر نیز باید دارای قابلیت تبدیل ارزها باشد. همچنین برنامه ای که از آن جهت ساخت کیف پول استفاده می شود، بایستی دارای رابط کاربری جذاب و حرفه ‌ای باشد.

در کشور ایران به علت تحریم ها، امکان افتتاح حساب و ساخت کیف پول الکترونیکی به سادگی سایر کشورها نیست و معمولا باید از شرکت های واسطه در این زمینه کمک بگیرید. اما در پی ارز روش جدیدی را پیش روی شما قرار دادیم که به راحتی و بدون واسطه می توانید اقدام به پرداخت ارزی در هر کشور به هر موسسه یا دانشگاهی داشته باشید.

پس از آشنایی مختصری با نحوه ساخت کیف پول الکترونیکی، شما را با روش کار پی ارز نیز آشنا خواهیم کرد.

افتتاح حساب پی پال

افتتاح اکانت وریفای شده پی پال اولین گامی است که جهت برخورداری از خدمات پی پال باید بردارید. جهت افتتاح حساب پی پال، باید شرایط ویژه ای داشته باشید که معمولا برای ایرانیان چندان ساده نیست و معمولا توسط شرکت های واسطه انجام می گیرد .

افتتاح حساب وب مانی

وب مانی همچون پرفکت مانی و … از جمله سیستم‌های انتقال مالی بین المللی است. جهت انجام فعالیت در سیستم نامبرده، به افتتاح حساب وب مانی نیازمندید. بعد از ساخت اکانت قادر خواهید بود در بیشتر وب سایت ‌ها به خرید و فروش آنلاین پرداخته و با خریداری دلار وب مانی حساب تان را شارژ نمایید.

افتتاح حساب پرفکت مانی

پرفکت مانی نیز یکی دیگر از سیستم های پرداخت جهانی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود خدماتی مثل ارسال و دریافت وجه و همچنین پرداخت در انواع وب سایت ‌ها را انجام دهید. افراد به منظور بهره بردن از اکانت پرفکت مانی بایستی از آی پی سایر کشورها (جز ایران و آمریکا)، استفاده کنند. گفتنی است که این سیستم سقف برداشتی نداشته و بدون محدودیت می توان از آن استفاده نمود.

افتتاح حساب اسکریل

اسکریل مانند پی پال یک روش امن و آسان جهت انتقال و برداشت وجه است. افراد می ‌توانید بدون هیچ گونه محدودیتی، مبلغی را از طریق شیوه های آنلاین و یا حساب بانکی انتقال دهند. به منظور ایجاد حساب اسکریل به صورت وریفای شده می ‌توانید از شرکت های واسطه کمک بگیرید اما به طور کلی افتتاح حساب در چنین سایت ها یا برنامه هایی برای ایرانیان چندان ساده نیست.

افتتاح حساب پایر

پایر یکی دیگر از بهترین سرویس های کیف پول الکترونیکی می باشد که این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا به شکل آنلاین و در سطح بین‌المللی پرداخت های خود را انجام دهید. این سرویس بسیاری از شیوه های پرداخت منطقه‌ای را مورد پشتیبانی خود قرار داده است و خدمات رایگانی را نیز ارائه می دهد.

افراد می توانند کیف پول الکترونیکی خود را با انواع روش ها شارژ نمایند و ارسال، دریافت و برداشت پول را انجام دهند.

افتتاح حساب پایونیر

پایونیر نیز از جمله شیوه های پرداخت ارزی و انتقال پول به خارج از کشور می ‌باشد. این سیستم آنلاین امکان برقراری ارتباط بین کارفرما و کارمند را آسان تر نموده است. از خصوصیات این سیستم می توان به مواردی از قبیل ایمنی، کارمزد و سرعت قابل قبول و بالای انجام تراکنش‌ها اشاره نمود.

معرفی بهترین برنامه کیف پول الکترونیکی

ارزهای دیجیتال امروزه به یکی از داغ ترین موضوعات خبرها تبدیل شده به گونه ای که همه‌ افراد روزانه برای یک بار هم که شده در معرض اخبارش قرار می گیرند. کیف ارز دیجیتال از جمله مهم‌ترین ابزارهایی می باشد که جهت فعالیت در زمینه رمز ارزها بایستی مورد توجه قرار گیرد. برنامه کیف پول اکسودوس، کیف تراست، کیف پول کوینومی، کیف پول الکتروم، کیف پول مگنوم و کیف پول اتمیک از جمله بهترین برنامه های کیف پول الکترونیکی هستند که در ادامه مطلب به شرح مختصر هر کدام می پردازیم.

کیف پول اکسودوس  Exodus

اکسودوس کیف پول چند ارزی می باشد که بسیار کاربرپسند است و تقریبا برای اکثر پلتفرم‌های اصلی مانند اندروید، مک، iOS، ویندوز، لینوکس و … ارائه گردیده است. قابلیت متصل نمودن این کیف پول با کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور نیز وجود دارد. اکسودوس کلیدهای خصوصی کاربران را بر روی دستگاه ذخیره می نماید تا کاربران بتوانند به دارایی ‌هایشان دسترسی و کنترل کامل داشته باشند.

چنان چه تازه کار می باشید، در استفاده از این سیستم به مشکلی برخورد نخواهید کرد. لازم به ذکر است اکسودوس برای کاربران حرفه‌ای نیز امکانات گوناگونی فراهم آورده است.

کیف تراست  Trust

کیف پول تراست جزو بهترین نرم ‌افزارهای موبایلی جهت ساخت کیف پول الکترونیکی می باشد که به جهت سادگی و سهولت استفاده، به افراد این امکان را داده تا با خیالی آسوده و احساس امنیت، ارزهای دیجیتال متفاوتی را مدیریت نموده، ذخیره کنند و یا مبادله نماید. این برنامه با کنترل کلیدهای خصوصی، دارایی‌های تان را در مقابل دسترسی‌ غیرمجاز حفظ می نماید. کیف پول تراست قابلیت نصب بر روی گوشی های همراه با سیستم‌ عامل iOS و اندروید را دارد.

کیف پول کوینمی  Coinomi

کیف پول کوینومی در دو نسخه برای گوشی های همراه هوشمند و دسکتاپ ارائه شده است. این مدل کیف پول، خصوصیات معمول هر کیف پولی را به افراد ارائه داده و در عین حال دارای قابلیت دسترسی سریع به دارایی دیجیتال است. رابط کاربری این کیف پول به گونه ای است که کاربران مبتدی و اشخاصی که با ارزهای دیجیتال آشنایی چندانی ندارند می ‌توانند با این برنامه به مبادله بپردازند.

این کیف پول رایگان بوده در نتیجه، افراد بدون نگرانی از ذخیره‌ امن ارزهای دیجیتال قادرند از خدماتی که این کیف پول در اختیارشان قرار میدهد، استفاده نمایند. در حقیقت این کیف پول کمک می کند تا معاملات خود را به شکل مستقیم و بواسطه رابط کاربری خود انجام دهید.

کیف پول الکتروم  Electrum

کیف پول الکتروم جزو قدیمی ‌ترین و در عین حال معتبرترین کیف پول‌ها می باشد. این مدل کیف پول نخستین بار برای پلتفرم ویندوز و به مرور زمان برای دیگر پلتفرم‌های رومیزی از جمله لینوکس و مک نیز ارائه گردید. با توجه به درخواست های زیاد از طرف جامعه بیت کوین، در نهایت نسخه اندروید آن نیز در سال ۲۰۱۶ به بازار ارائه شد.

این کیف پول گزینه‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده و امکان شخصی ‌سازی بالایی را داراست. دقیقا همین موضوع باعث شده تا به اندازه سایر کیف پول‌ ها از قبیل کوینومی، کارکرد راحتی برای کاربران تازه‌کار نداشته نباشد. لازم به ذکر است که امروزه این نوع کیف پول حدود 10 درصد از تراکنش های بیت کوین را در سطح جهانی، به خود اختصاص داده است که جایگاه ویژه این نوع کیف پول را نشان می دهد.

کیف پول مگنوم  Magnum

نسخه اندروید، آیفون و همچنین ویندوز کیف پول مگنوم منتشر شده است. این کیف پول بیش از ۴۰ ارز دیجیتال و حدود ۲۰۰۰ توکن را پشتیبانی می نماید. پشتیبانی نمودن از توکن های زیاد، پشتیبانی نمودن و همچنین کارکرد راحت با ایردراپ ها از جمله مزیت های این نوع کیف پول می باشد.

کیف پول اتمیک  Atomic

کیف پول اتمیک از جمله کاربردی‌ ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال می باشد که با هدف برخورداری از قابلیت “Atomic Swaps” و تبدیل شدن به قسمتی از سیستم ارز دیجیتال، راه اندازی گردیده است. این برنامه مرتبط با بلاک چینِ کوین‌هایی است که ذخیره می نماید. به عنوان مثال اگر که تمایل به  پیگیری یک تراکنش داشتید، با وارد نمودن کد آن، کیف پول اطلاعات مربوط به ان تراکنش را از بلاک چین دانلود و به نمایش می گذارد، بنابراین دیگر به ذخیره اینگونه اطلاعات حساس بر روی کامپیوتر نیازی ندارد.

کیف پول الکترونیکی در ایران چه کاربردی دارد؟

در ایران نیز همانند سایر کشورهای جهان، استفاده از کیف پول الکترونیکی در حال رواج یافتن است چرا که انجام کلیه امور بانکی و تمامی پرداخت‌های روزانه صرفا از طریق شارژ کیف پول الکترونیکی امکان پذیر است. پرداخت قبض، خریداری شارژ، خریداری انواع بسته اینترنت، اعلام موجودی و … از جمله خدماتی است که با شارژ نمودن کیف پول الکترونیکی، می‌توانید از آن‌ها برخوردار شوید. در حقیقت کیف پول را می توان در تراکنش‌های خرد به کار گرفت چرا که برای هر تراکنش نیازی به وارد کردن رمز دوم نمی باشد.

هرچند استفاده از کیف پول الکترونیک در تراکنش های داخل ایران کم کم درحال رواج یافتن است اما به دلیل تحریم های بین المللی ساخت کیف پول الکترونیک برای اکثر ما ایرانیان به چالشی بزرگ تبدیل شده است. در حال حاضر اگر یک ایرانی نیاز به پرداخت ارزی در سایت های خارجی مثل آمازون داشته باشد، باید هزینه های گزافی به شرکت های واسطه بپردازد تا برای او کیف پول الکترونیک ارزی بسازند یا کارمزدهای بالایی جهت انتقال پول ارزی بپردازد تا پرداخت مورد نظر خود را از طریق سایت ها یا شرکت های واسطه انجام دهد.

راه حل پی ارز برای پرداخت های ارزی بدون نیاز به افتتاح حساب ارزی یا ساخت کیف پول الکترونیک

سایت پی ارز در یک اقدام نوآورانه کانال ارتباطی بین ایرانیان داخل کشور و هموطنانی که در خارج کشور زندگی می کنند ایجاد کرده است تا هر دو طرف بتوانند در یک بستر ایمن تبادلات و تراکنش های مالی را انجام دهند.

راه حل ما بسیار ساده است:

فردی که از ایران قصد پرداخت وجه ارزی به کشورهای خارجی را دارد در کانال تلگرام ما عضو شده و درخواست خود را تحت نظر ادمین کانال مطرح میکند.

فرد دیگری که در کشور مقصد زندگی می کند و مطمئنا حساب ارزی نیز در آن کشور افتتاح کرده و نیاز دارد که مبلغ ریالی را در ایران به حساب یکی از بستگان یا هر شماره حساب دیگری واریز کند، اعلام آمادگی می کند که می تواند پرداخت ارزی را به جای نفر اول در کشور مقصد انجام دهد.

سپس هر دو طرف با توجه به قیمت روز ارز، مبلغ ریالی معادل را تعیین کرده و روی آن توافق می کنند.

نفر اول، مبلغ توافق شده را به حساب پی ارز به صورت ریالی واریز می کند و این مبلغ نزد کارشناسان ما به امانت نگه داشته می شود.

زمانیکه نفر دوم مبلغ ارزی را به مقصد مورد نظر پرداخت کرد و رسید آن را ارسال نمود، پرداخت ریالی به حساب شخص مورد نظر او در ایران انجام می شود.

با این روش، هموطنان داخل کشور دیگر نگرانی بابت افتتاح حساب در سایت های خارجی یا ساخت کیف پول الکترونیک نخواهند داشت و هموطنان خارجی نیز مطمئن خواهند بود که مبلغ ریالی مورد نظر در داخل ایران به حساب مورد نظر آنها واریز می شود و نگران مسدود شدن حساب یا نرسیدن وجه به حساب داخل ایران نخواهند بود.

از طرف دیگر هزینه کارمزد انتقال وجه از ایران به خارج از کشور و همچنین از سایر کشورها به ایران به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت و امنیت تبادلات نیز توسط کارشناسان پی ارز به طور کامل تامین می شود.

جمع بندی

همانطور که اشاره شد، با وجود همه مزیت هایی که کیف پول الکترونیکی دارد اما متاسفانه کشور ما جزو کشورهای تحریم شده در این زمینه می باشد و به راحتی نمی توان اقدام به ساخت کیف پول الکترونیکی کرد. پیشنهاد ما به شما این است که در عوض تهیه نمودن حساب کارت وبمستر و یا اقدامات دیگر از جمله پرداخت کارمزدهای سنگین به صرافی ها، از خدمات مجموعه پی ارز استفاده نمایید.

مجموعه پی ارز این امکان را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید بدون ارسال مکرر ارز به صرافی‌ ها جهت انجام معامله، این کار را بدون واسطه انجام دهید. برای این کار کافی است از طریق وب سایت پی ارز، وارد کانال تلگرامی این مجموعه شوید و درخواست خود را ثبت نمایید تا پرداخت ارز به کشوری که تمایل دارید، انجام گیرد.

گفتنی است که در ابتدا شما معادل ریالی مبلغ مورد نظر را به حساب پی ارز واریز و بعد از دریافت رسید خود از مقصد و کسب اطمینان از انجام معامله، رضایت خود را به پی ارز اعلام تا این مجموعه وجه شما را به حساب مقصد واریز نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *